Neovisni novinarski portal
27.10.2020.
GOSPODARSTVO
katamarani, snimila: J.Klisović

Uspješna proizvodnja katamarana u RB NCP- do kraja godine kreće proizvodnja ribarskih brodova za Ganu

katamarani, snimila: J.Klisović

Poslovna suradnja između Norveške, točnije brokerske tvrtke Nordic Aqua Boats do koje se došlo posredstvom CroNoMara i šibenskog Remontnog brodogradilišta NCP započeta prije četiri godine nastavlja se uspješnim ritmom. Godišnje se Norveškoj isporučuju po dva katamarana izgrađena od aluminija vrijednosti od oko 700 tisuća eura, ovisno o opremljenosti. Da podsjetimo, ranije je za gradnju jednog broda trebalo 10 mjeseci, a sada je vrijeme skraćeno na svega 5 mjeseci što govori o stečenim vještinama i usvojenoj tehnologiji ovdašnjih brodograditelja.

katamaran izgrađen u RB NCP-a, snimila. J.Klisović

katamaran izgrađen u RB NCP-a, snimila. J.Klisović

U prošloj godini iz RB NCP-a izišlo je 11 aluminijskih katamarana, a ove godine očekujemo isporuku 12 brodova. Prije dva tjedna završili smo gradnju dva broda i isporučili ih naručitelju. Inače, ugovorena je gradnja ukupno 32 broda namjenjena maritivnom sektoru Norveške, kazuje za portal Tris direktor Remontnog brodogradilišta Roko Veletić koji podsjeća da su dva aluminijska katamarana izgradili za potrebe Saudijske Arabije, a posao je išao preko njihova poslovnog partnera iz Norveške.

Kako bi ugovoreni poslovi imali potrebnu dinamiku u RB su se odlučili na zapošljavanje novih 22 radnika što je u ovim kriznim i recesijskim vremenima velika stvar. Još najmanje 50 radnika brodogradilištu će trebati za potrebu gradnje brodova za Ganu, a kako je izgledna i realizacija ugovora sa Škotskom, potreba za radnicima uskoro će biti i veća.

Roko Vuletić, direktor RB NCP

Roko Vuletić, direktor RB NCP

Tržište Mediterana ima velike potrebe za brodovima kojima bi opsluživali svoja ribogojilišta, međutim naši su katamarani  vrlo sofisticirani proizvod za kojeg se odlučila razvijena Norveška dok druge zemlje, primjerice Turska, Tunis ili Italija, ne trebaju tako suvremene brodove za svoja ribogojilišta, otkriva direktor Vuletić.

Maritivni sektor Norveške zadnjih godina raste po visokoj stopi. Zbog zaštite morskog i kopnenog okoliša ribogojilišta se grade sve dalje od obale što znači da Norveškoj trebaju stabilni, brzi i dobro opremljeni brodovi kako bi se na moru moglo ostati i više dana. Katamarani, za kakve se odlučila Norveška  dužine su 13,5 metara, široki su 7,5 metara, a dubina gaza je 2,5 metra. Raspolažu  sa dva spremnika za gorivo svaki kapaciteta po 2000 litara, te spremnikom u kojeg može stati 2000 litara vode. Katamarane pokreću motori snage 2 x 330 KS. Glavna karakteristika ovih robusnih brodova je velika radna ploha koja je potrebna za opskrbu i poslove na održavanju ribogojilišta. Na radnoj plohi instalirana je i moćna dizalica koja ribarima olakšava rad na vađenju kaveza i ribe.

nabcat

Norveška, inače godišnje izveze 3,5 milijuna tone ribe. U zadnjem desetljeću značajno je povećan uzgoj cijenjenog i sve traženijeg lososa čiji uzgoj danas prelazi 850 tisuća tona godišnje.

Direktor Roko Vuletić za konac godine najavljuje početak gradnje  brodova za Republiku Ganu. Riječ je o velikom projektu koji je ugovoren još prošle godine, a ugovor o javno-privatnom partnerstvu u Zagrebu su potpisali  zamjenik ministra ribarstva i akvakulture Republike Gane i Goran Prgin ispred NCP-a. Ugovorena je gradnja čak 20 ribarskih brodova vrijednih ukupno preko 60 milijuna eura, a projekt, osim gradnje brodova, uključuje i transfer znanja i tehnologije. S obzirom da je tržište Gane i  cijele Srednje Afrike vrlo veliko, za nadati se da će potpisani ugovor s Ganom naići na interes i drugih zemalja Crnog kontinenta.

Gradnja brodova  realizirat će se u roku od četiri godine.

Nakon potpisivanja komercijalnog ugovora trenutačno se radi na sređivanju administrativnih poslova, a tu je i sređivanje uvozno-izvoznih dozvola i garancija, dovršava se projekt… Fizički početak gradnje i polaganja kobilice planiramo za kraj ove godine, kako je to, inače predviđeno planom, pojašnjava direktor Vuletić. 

katamaran2

Iza RB NCP je sezona servisa i remonta jahti  koju direktor Vuletić ocjenjuje uspješnom. Ukupno gledajući, povećali smo radove za najmanje 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Zadovoljni smo ostvarenim rezultatima u ovim teškim vremenima. Najvažnije je da imamo posla, a imamo ga, a sutra ćemo imati potrebu za još većim brojem radnika, zadovoljno će na kraju direktor Vuletić.


VEZANE VIJESTI