Neovisni novinarski portal
29.10.2020.
GOSPODARSTVO
Uskoro kreće “morsko-zračna magistrala” vrijedna ukupno 35 mil. eura – Prvi letovi hidroaviona iz Resnika prema otocima već početkom kolovoza

Uskoro kreće “morsko-zračna magistrala” vrijedna ukupno 35 mil. eura – Prvi letovi hidroaviona iz Resnika prema otocima već početkom kolovoza

Nakon punih 5 godina koliko je bilo potrebno za ishodovanje raznih dozvola i suglasnosti, te savladavanja brojnih administrativnih prepreka, odnosno 13 godina koliko je trebalo glavnom investitoru i voditelju projekta Klaus Dieter Martinu da projekt predstavi i dokaže njegovu vrijednost i potrebitost, projekt je konačno  krenuo. Nema sumnje da je riječ o poslu koji je u gospodarskom smislu vrlo značajan za Hrvatsku, a posebno za Dalmaciju i Primorje.

Riječ je o uspostavljanju zračnih veza hidroavionima između većih naseljenih jadranskih otoka i kopna. Gradnja hidroavionskih pristaništa na pojedinim lokacijama povjerena je upravo tvrtci Marinetek NCP d.o.o. iz Šibenika, kao najznačajnijem proizvođaču pontonskih plutajučih elemenata i opreme za marine i pristaništa, ne samo u Hrvatskoj, već i na obalama Mediterana. Kazuje to Nenad Čuka, direktor proizvodnje u šibenskom Marinetek NCP.

Prvi Marinetekovi pontoni već su spremni za instaliranje u Resniku u Divuljama gdje upravo kreće realizacija projekta izgradnje hidroavionskih pristaništa – hidrodroma. Samo za potrebe baze u Resniku izgrađeno je 6 pontona koji će sačinjavati jedan gat, odnosno pristanište gdje će pristajati hidroavioni tvrtke „European Coastal Airlines“ – Evropski obalni avioprijevoznik, koja je dobila desetogodišnju koncesiju na lučku infrastrukturu u Resniku, u neposrednoj blizini zračne luke.

Samo u ovoj godini planirana je instalacija više pristaništa tako da će osim spomenutog Resnika, sa Marinetekovih pontona hidroavioni operirati u Rabu, Puli i Lastovu, a priprema se dokumentacija za pristaništa u Korčuli, Rijeci, Vela Luci, i drugim lokacijama. Pristanište u Jelsi, također će biti u upotrebi od kolovoza ove godine, s tim što će privremeno pristanište biti oformljeno uz gradsku obalu. Na svakom pristaništu moći će pristati dva ili više hidroaviona, a vrijednost ukupnog projekta za povezivanje tridesetak jadranskih luka iznosi cca 35 milijuna eura, uz oko 400 novih radnih mjesta. ECA će dužobalne i linije prema otocima održavati s letjelicama tipa De Havilland Twin Otter DHC-6, kanadske kompanije de Havilland koji mogu primiti do 12 putnika.

Direktor Nenad Čuka u pogonu Marinetek NCP

Direktor Nenad Čuka u pogonu Marinetek NCP

Gradnja pontona za pristaništa donekle je specifičnija jer pontoni moraju biti niži, a jedna od specifičnosti svakako je montaža posebnih odbojnika na pontonskim elementima, budući da je svu ‘lučku’ opremu potrebno prilagoditi potrebama i tehničkim karakteristikama zrakoplova. U ovom slučaju, ističe direktor Čuka, projekt ima i ekološku vrijednost, budući da su za izradu odbojnika korištene posebno zaštićene korištene automobilske gume. Razvojni inženjeri Marineteka posebnu su pažnju posvetili upravo ovom zahtjevnom projektu, tako da je već na prvom pristaništu u suradnji sa iskusnim pilotima hidroaviona, razvijeno nekoliko novih elemenata opreme, prilagođenih specifičnim potrebama.

Projektiranju svakog pristaništa zasebno pristupa se sa posebnom pažnjom, uzimajući u obzir specifičnosti svake pojedine lokacije. Cjelokupan proces projektiranja, realizacije, i puštanja u upotrebu svake lokacije pod stalnim je nadzorom nadležne Lučke uprave, Agencije za civilno zrakoplovstvo, a pontonska pristaništa su pod stalnim nadzorom Hrvatskog registra brodova.

Važnost ovog projekta leži u njegovu značajnom unapređenju turističkog proizvoda na jadranskoj obali, zasnovanog na brzoj i efikasnoj prometnoj povezanosti između mjesta na otocima i obali, kao i povezanost s talijanskim gradovima, te naravno, poticaj daljnjeg razvoja turizma. Važnost tzv „morsko-zračne magistrale“ ne bi bila samo turistička, već će se primijeniti i na područjima poboljšanja medicinske skrbi, opskrbe otoka i plovila, protupožarne prevencije, zaštiti mora od zagađenja, te u podršci ribarskoj i pomorskoj inspekciji.

Marinetek NCP, snimila. J.Klisović

Uz svako pontonsko pristanište investitor će postaviti i jednostavne urede za prodaju karata, čekaonice sa mogućnošću prodaje pića, i sanitarne čvorove, kako bi putnicima čekanje na njihov let učinio ugodnijim.

Hidroavionsko pristanište Resnik biti će dovršeno  do konca srpnja kada će početi instalacija pristaništa u Puli i Rabu, dok se prvi letovi planiraju sredinom kolovoza.


VEZANE VIJESTI