Neovisni novinarski portal
23.10.2020.
UKRATKO
Svibanjski pad prometa u trgovini na malo za čak 21,8 posto

Svibanjski pad prometa u trgovini na malo za čak 21,8 posto

Državni zavod za statistiku upravo je objavio prve rezultate o prometu u trgovini na malo u svibnju koji govore o velikom padu od čak 1,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Kad je riječ o kalendarski prilagođenim podacima onda je riječ o nominalnom padu od 2,3 posto.

snimila: J.K.

Nema sumnje da je riječ o drastičnom padu kojeg u ovolikom obimu nitko nije očekivao. Makroekonomisti koje je u anketi angažirala HINA očekivali su pad ali u prosjeku od 0,3 posto u odnosu na isti mjesec lanjske godine. Stvarnost ih je ovoga puta debelo demantirala. Najnoviji podaci svjedoče  o težini hrvatske zbilje.

Inače, u prva dva mjeseca ove godine trgovina je bila u stagnaciji što je bilo i očekivano s obzirom da se radilo o zimskim mjesecima kada je potrošnja, inače manja. U ožujku je ostvaren plus za 1,3 posto, a u pozitivi je trgovina bila i u travnju ali za znatno manji postotak od svega 0,3 posto na godišnjoj razini.

Kako pojašanjavju makroekonomisti, do pada prometa u trgovini na malo dolazi zbog pada raspoloženog dohotka i razdruživanja stanovništva.

Kakve će rezultate trgovina zabilježiti do kraja godine teško je prognozirati, posebice nakon lošeg starta turustičke sezone. Predsezona je u debelim minusima u prvih pet mjeseci, a koliko će se minusi kroz dva udarna mjeseca uspjeti nadoknaditi ostaje nam za vidjeti. Ljeto će svakako proteći u znaku pluseva, a što donosi jesen vidjet će se nakon završetka turističke sezone od koje se puno očekuje.

Turistička sezona, međutim neće uspjeti pokrpati minuse koji se pojavljuju u svim sektorima sa iznimkom izvoza.

Kao jedan od glavnih razloga slabijeg trgovačkog prometa makroekonomisti navode slabo tržište rada koje je opterećeno niskom stopom zaposlenosti, te strukturnim problemima koji se uporno ne rješavaju.


VEZANE VIJESTI