Neovisni novinarski portal
19.9.2019.
UKRATKO
Optimističke najave za ovogodišnju turističku sezonu

Optimističke najave za ovogodišnju turističku sezonu

„Svaka turistička sezona je specifična i ne događa se spontano već ju je potrebno sustavno poticati“, rekao je Franco Palma  predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK na sjednici Vijeća održanoj 22. svibnja  u prostorijama Hotela International u Zagrebu. „Poplave, odnosno prirodna katastrofa koja nas je pogodila ne ide nam u prilog pa je nužno maksimalno pojačati marketinške procese odnosno promidžbu i prodajne napore, ali bez obzira na to najave za ovogodišnju turističku sezonu su optimistične“,  rekao je Palma, a donosi se u priopćenju HGK.

U raspravi je istaknuto kako su hotelijeri  nakon vrlo uspješna prva četiri mjeseca zabilježili negativne trendove u svibnju, ali to nije razlog za zabrinutost. Čak dapače, hotelijeri su veoma optimistični u vezi ovogodišnje turističke sezone. Očekuje se dobra posjećenost iz Njemačke, Austrije i Slovenije. Zlatko Kukec predsjednik UNPAH-a, kao i Željko Trezner, direktor UHPA-e istaknuli su da su domaće receptivne agencije ostvarile dobre poslovne rezultate u pred sezoni što se očekuje i u post sezoni. Europa i svijet bilježe značajan  porast dolazaka posebice u segmentu touringa i city-breaks turizma u velikom postotku iz najudaljenijih tržišta pa se tim tržištima treba posvetiti još veća pozornost. Trezner ipak upozorava da će uspjeh glavne sezone ovisiti i o vremenskim uvjetima, posebice za individualne goste. Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK i predstavnik HGK u Turističkom vijeću HTZ-a,  istaknuo je kako je privatni odnosno obiteljski smještaj svoje poslovanje produžio kroz cijelu godinu, posebice kad se radi o bookingu smještaja u luksuznim kućama za odmor. Očekuje se da će kroz špicu turističke sezone biti dobro popunjen s tradicionalnih turističkih tržišta Austrije, Slovenije, Italije i Njemačke, ali se ponovno očekuje „srpanjska rupa“ zbog nepovoljnih termina školskih praznika na važnim tržištima nekoliko saveznih država Njemačke. To je problem koji je nužno u budućnosti riješiti animacijom istočnih tržišta (Slovačke, Češke, Poljske) koja u ostalom dijelu Europe u to vrijeme uspješno pune kapacitete.

Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma naglasio je kako se turističko tržište mijenja pa tako i modeli promocije nama konkurentnih zemalja. Kvalitetna i osuvremenjena  promocija hrvatskog turizma izuzetno je važna s obzirom na ključnu ulogu turizma  za financijsku stabilnost Hrvatske. Današnji sustav turističkih zajednica postavljen je prije dvadesetak godina i nužno traži promjene koje će se provesti kompetentno nakon snimanja stanja, sveobuhvatne analize, benchmarkinga i javne rasprave, a sukladno potrebama tržišta.

 

 


VEZANE VIJESTI