Neovisni novinarski portal
18.7.2019.
GOSPODARSTVO / POLITIKA
Trebamo li kruzere: Na sto tisuća putnika grad bi zaradio 30 milijuna kuna!?

Trebamo li kruzere:
Na sto tisuća putnika grad bi zaradio 30 milijuna kuna!?

Da je napraviti anketu među Šibenčanima što misle o kruzerima u luci, vjerojatno bi uvjerljiva većina glasala protiv, uz obrazloženje : Što će nam kruzeri, ionako od njih nemamo ništa, samo nam zagađuju more! Nasuprot tome, ravnatelj Lučke uprave Šibenik Joško Šupe...

Da je napraviti anketu među Šibenčanima što misle o kruzerima u luci, vjerojatno bi uvjerljiva većina glasala protiv, uz obrazloženje: Što će nam kruzeri, ionako od njih nemamo ništa, samo nam zagađuju more! Nasuprot tome, ravnatelj Lučke uprave Šibenik Joško Šupe tvrdi: Studija održivog razvoja kruzing turizma pokazuje da je prosječna potrošnja po gostu s kruzera 41 euro, i da bi na 100 tisuća gostiju Lučka uprava uprihodovala tri, a Grad Šibenik čak 30 milijuna kuna!?

Kruzeri 043

U Šibeniku je u završnoj fazi investicija od 70 milijuna kuna u gat Vrulje koji će omogućiti prihvat velikih putničkih brodova, trajekata i kruzera. Sredstva su osigurana kreditom Europske banke za razvoj, a država je jamac. No, prema riječima ravnatelja Lučke uprave Joška Šupe, ukupna ulaganja mogla bi se, primjerenim angažmanom LU i Grada, vratiti već za dvije-tri godine. Dakako, zbog svoga specifičnog zaljeva u koji se ulazi kroz jedinstveni Šibenski kanal, u Krešimirov grad ne mogu ući oni najveći kruzeri, ali to, čini se, i nije ambicija ni Lučke uprave ni Grada.
– Šibenik je zamišljen kao mala boutique – luka u koju bi uplovljavali manji brodovi, sa sto-dvjesto putnika. A da ne bi mislili kako za grad to nema nikakve ni koristi ni značaja, moram vas odmah upozoriti da je na prihvatu takvog malog broda sa stotinjak putnika angažirano čak 20 ljudi. Naš je problem – napominje Šupe – što samo 20 posto svjetske flote čine brodovi do 200 metara, kakve Šibenik mahom priželjkuje.
Ove godine se računa na 70-ak uplovljavanja s ukupno oko 15 tisuća putnika što je upola manje od lanjske, iznenađujuće dobre kruzing-sezone, što treba zahvaliti činjenici da je Šibenik prošle godine bio u itineraru golemog Thomsona, čiji je kapacitet 1500- 2000 putnika. No, Thomson će se vratiti – optimistično će Šupe, uvjeren da velike kompanije još uvijek istražuju mogućnosti jadranskih gradova i luka, a kako su u pravilu svi oduševljeni Šibenikom, za očekivati je njihov povratak . Ali, treba, veli ravnatelj LU Šibenik, stvarati atmosferu dobrodošlice i razbijati predrasude o kruzerima kao golemim zagađivačima čiji putnici u našim lukama jedva da ostave koji euro. Ako želimo da gosti kod nas troše, moramo im nešto i ponuditi. Mi se dosad u tome nismo baš iskazali, i zato nam na tom planu predstoji puno posla u suradnji s Turističkom zajendicom i svim relevantnim institucijama koje mogu biti u službi turizma- zaključuje Šupe.
A samo ilustracije radi, godišnje u Hrvatsku na kruzerima stigne oko 1, 5 milijuna putnika. U Dubrovnik dnevno na tim grdosijama stiže čak do 16 tisuća gostiju! Šibenik, pak, računa na daleko skromnije brojke s kojima bi mogao ostvariti velike turističke i ine efekte.


VEZANE VIJESTI