Neovisni novinarski portal
13.10.2019.
GOSPODARSTVO / POLITIKA
Gat Vrulje u završnoj fazi: Kruzera u Šibeniku ove sezone manje nego lani

Gat Vrulje u završnoj fazi:
Kruzera u Šibeniku ove sezone manje nego lani

Nakon gotovo četiri godine, radovi na rekonstrukciji i dogradnji gata Vrulje u Šibeniku primiču se kraju. Posao, koji trenutno obavlja splitski Pomgrad, bit će zaključen polovinom srpnja, a tada će u šibensku luku moći pristati, makar što se tiče adekvatnog veza i dubine pristaništa , i najveći kruzeri, čije će uplovljavanje limitirati samo živopisni Šibenski kanal. Ove sezone u Šibeniku se očekuje 70-ak uplovljavanja,  a broj putnika bit će ipak osjetno manji jer će neki brodovi, prema ranije utvrđenom itineraru, ove godine Šibenik zaobići. Investicija od 70 milijuna kuna, osiguranih kreditom Europske banke za razvoj, za koji jamči država, jedna je od najvećih u Hrvatskoj ovog trenutka – priznao je danas, za obilaska gradilišta u šibenskoj luci, i sam zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Kruzeri 009

No, to je tek prva faza projekta koji osigurava četiri privezišta, dva međunarodna i dva za teretni, odnosno za domaći linijski i trajektni promet. – Kapacitet luke  gotovo je udvostručen, jer je dogradnjom “narastao” za dodatnih 10 tisuća kvadrata- ističe ravnatelj Lučke uprave Šibenik Joško Šupe. –  Vlada RH, podrškom ovoj investiciji, stvorila je pretpostavke za gospodarski razvoj lokalne zajednice, a na nama je da to sada valoriziramo i Šibenik brendiramo kao luku raznovrsnosti i izvrsnosti –  napominje Šupe, dodajući kako kruzeri neće imati nikakvih sigurnosnih problema uplovljavajući u šibensku luku. Naprotiv, kaže, dobijamo čak pohvale kompanija. Nešto manji broj putnika koji se očekuje u ovoj sezoni, stvar je činjenice da brodarske kompanije dvije- tri godine unaprijed planiraju svoje itinerare, ali već dogodine i narednih godina Šupe očekuje bum kruzing- turizma u Šibeniku. Je li to dobra ili loša vijest, pitanje je sad…

U drugoj fazi projekta, planira se izgradnja zgrade lučkog terminala, za koji je već izdana i lokacijska dozvola, a nastavit će se i ulaganja u teretnu luku, rekonstrukciju cestovne i željezničke infrastrukture te spojnu obalu Rogač – Dobrika, za što će, prema navodima ravnatelja LU Šupe, trebati oko 150 milijuna kuna, za koje Lučka uprava namjerava aplicirati na EU-fondove.

– Kad sve bude završeno, na redu su mogući koncesionari koji bi se trebali brinuti o dovođenju biznisa u luku. Raspisan je natječaj za  iskazivanje interesa za gradnju terminala, ali je odaziv, nažalost izostao, pa će se natječaj poništiti i raspisati novi- kazao je u Šibeniku zamjenik ministra Zdenko Antešić. Čini se, međutim, da se u šibenskoj Lučkoj upravi, ipak više ufaju u EU fondove…

Početak radova na gatu Vrulje u Šibeniku datira, inače, od prije četiri godine, iz mandata premijerke Jadranke Kosor, kada je posao bio povjeren Konstruktoru. Kako je tvrtka dospjela u velike probleme i završila u stečaju, radovi su bili obustavljeni na više od godinu dana. Nakon toga u posao je uveden Pomgrad, a radovi od tada teku u skladu s predviđenom dinamikom. I za koji mjesec, eto nama kruzera od kojih neke, recimo Dubrovčane, već boli glava…Radovi na gatu Vrulje (Foto H. Pavić) (1)

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI