Neovisni novinarski portal
21.10.2020.
KULTURA / POLITIKA
Novi, drugi dio Hobbitove pustolovine: Smaugova pustoš

Novi, drugi dio Hobbitove pustolovine:
Smaugova pustoš

– Samo dan poslije premijere u Los Angelesu, a deset dana prije službenog prikazivanja, pružila mi se prilika, piše za tris.com Ante Deković, ravno iz Los Angelesa, kao članu Visual effects societya pogledati drugi dio Hobbitove pustolovine. Iako nisam baš osobiti obožavatelj filmova  tipa Gospodar prstenova i Hobbita, za mene je uvijek zanimljivo pogledati VFX spektakl. Pogotovo ako poslije prikazivanja vfx supervisor Joe Latteri detaljno govori o vizualnim efektima u filmu.

hobbit2

Joe Letteri je u zadnjih 10 godina  karijere zaradio pet Oscara i tri nominacije, za filmove kao što su Gospodar Prstenova: dvije kule i Povratak kralja, King Kong, Avatar te tehnički oscar za texturiranje i rendering u visualnim efektima.

Ako mene pitate, drugi dio trilogije bolje mi je „legao“ nego prvi iz posve jednostavnog razloga: dinamičniji je, s više akcije. Unatoč tomu ne vidim razloga da film traje 2 sata i 50 minuta , i osobno držim da bi ga trebalo skratiti pola sata. Siguran sam, međutim,  da obožavateljima Gospodara prstenova i hobbita dužina neće smetati.

U drugom dijelu trilogije nastavlja  se pustolovina Bilbo Bagginsa (Martin Freemann), čarobnjaka Gandalfa, kojega već peti put igra sjajni Ian McKellen,  i trinaest patuljaka, na čelu s Thorinom Oakenshieldom (Richard Armitage) koji su na putu da vrate kraljevstvo Erebor.Film je dobro konstruiran, tako da i ako niste pogledali prvi dio,  možete ga lako pratiti i vrlo brzo uhvatiti nit i ritam priče.

hobit1Nakon projekcije filma, Latteri je publici ispričao neke od dogodovština tijekom snimanja, te zanimljive detalje o obrađivanju ukupno1900 kadrova, a napose onih oko 500- tinjak što se odnose na brisanja, retuširanja i uljepšavanja glumaca. Navodno je zadnjih 700 kadrova završeno u zadnja tri tjedna prije premijere, a oko tisuću zaposlenih (čija su plaće bile, po gruboj računici, ukupno, minimalno 2 i po milijuna dolara tjedno ),  radili su sedam dana u tjednu zadnja tri mjeseca. Kompletna postprodukcija je odrađena u Novom Zelandu, isključivo s firmom Weta Digital,  koja je u vlasništvu redatelja Petera Jacksona. Firmu je osnovao davne 1993.  da moze snimiti Gospodara prstenova i imati potpunu kontrolu nad svojim projektima.

Latteri otkriva i još jednu zanimljivost. Naime, kako je kazao,  većina likova je nastala u kompjuteru, pa čak i u kadrovima gdje su snimali sa stvarnim glumcima,  odlučili bi ih zamijeniti digitalnim. Razlog je vrlo jednostavan i logičan. Integracija između realnih i digitalnih likova u scenama borbe puno duže traje i teže je ostvariti nego ako se jednostavno zamijeni stvarni, živi glumac s digitalnim. Budućnost filma razvijat će  se u tom smjeru, smatra Latteri, između ostalog i stoga što je takav postupak u današnje vrijeme garancija sigurnijeg snimanja filma jer se više ne treba riskirati život kaskadera, nego se opasnije scene rješavaju-  digitalno.

Na pitanje sudionika projekcije,  kako su uspjeli zmaja Smauga učiniti tako realnim, Latteri je ispricao deteljno postupak simulacije. Pored kompliciranog kompjuterskog programa „mucle simulation“ koji su programeri Weta Digitala izmislili i napisali, a služi da se na 3D lik virtualno instalira komplicirani sustav mišića tako da se može realno kretati, osmislili su i cijelu priču te postavljali pitanja kako bi se , u kojoj situaciji i prema ostalim  likovima Smaug ponašao. Tako da se na kraju njegov dijalog  doima gotovo ljudski…

Poslije ovih zanimljivih i za laike nedokučivih Latterijevih priča,  priznajem, i meni je teško „sjela“ ta dimenzija projekta i njegova  logistička i operativna izvedba, mada sam radio na filmu „2012“ koji je imao oko 1400 kadrova. Jasno mi je tek da je jedini način da se tako nešto realizira, potpuna izolacija od svega, na jednom udaljenom otoku u jednoj državi…

images

 

 


VEZANE VIJESTI