Neovisni novinarski portal
23.10.2020.
POLITIKA / UKRATKO
Nakon 70 godina plovidbe preko Kaprija, Žirjani traže novu liniju – preko Žirja!

Nakon 70 godina plovidbe preko Kaprija, Žirjani traže novu liniju – preko Žirja!

Mještani otoka Žirja odlučili su od nadležnih institucija zatražiti promjenu linijske plovidbe i nakon 70 godina linije preko Kaprija,  traže da  brod vozi na Žirje, ili da se uvede tzv. kružna linija Šibenik- Žirje- Kaprije- Šibenik kao najekonomičnije rješenje. Time bi , tvrdi Anton Dobra, bivši predsjednik a danas savjetnik MO Žirje, skratili vožnju za 9 milja, dobili na vremenu i uštedjeli čak 40 tona goriva, ili nekoliko stotina tisuća kuna!Broč pristaje na Kapriju

Još prije četiri godine otočani šibenskog arhipelaga vozeći se na brodu Broč koji je bio privremena zamjena njihovom starom, sporom Mislavu kad je ostao u kvaru, sa zavišću su govorili: E da je bar nama Broč! A kada su ga dobili,za što je osigurano 4,8 milijuna kuna, nastali prijepori i svađe, gotovo  “rat”. Među Žirjanima i Kaprijanima. Agenciji za linijsku plovidbu iz MO Kaprije stigla prijava Dinka Jelovčića da Broč vozi prebrzo, da stvara valove kao od tzunamija, na kojima djeca iskaču iz plovila,a flora i fauna, brodice, mula i mulići uništeni. Žirjani vele: To su nebuloze! Nijedan brod nije razbijen, a sva mula su bespravna!   Godinama smo kukali da nemamo adekvatan prijevoz do matičnih luka, da su brodovi stari i spori, a sada imamo brzi brod koji mora voziti sporo!

Broč, inače, vozi maksimalno 28 milja, no po međuotočkom dogovoru limitiran je na 19 milja, osim pri ulasku u kaprijski kanal kada ne prelazi brzinu od 6- 7 milja. Do Žirja, najudaljenijeg naseljenog šibenskog otoka vozi sat vremena, a usvoji li se prijedlog MO ne bi mu trebalo više od 30-ak minuta. Naravno, ukoliko bi brod dobio dozvolu za bržu plovidbu između nenaseljenih otoka Veliki i Mali Mišjak, Zmajan i Obonjan.MO Žirje predlaže i da se linija vrati na početnu stanicu te da se dozvoli prijevoz nešto manjeg tereta i brzim brodom ( sada samo 20 kg po putniku), a ne samo trajektom.

Žirjani su uvjereni, kaže Dobra, da iza prijave MO Kaprije stoje privatni interesi i namjera da se kaprijsko mulo izmjesti 300-tinjak metara, a vala pretvori u luku za mega jahte i jedrilice! Nikad dosta novaca, vele, jer Kaprijani sada godišnje na privezu jahti zarade oko milijun kuna, od čega se 400 tisuća vrati mjesnom odboru, što Žirje može samo sanjati… reći će Dobra.

 

 

 

 


VEZANE VIJESTI