Neovisni novinarski portal
21.1.2020.
POLITIKA
Kaprijani prijavili kapetana ‘Broča’ Lučkoj kapetaniji: Brza brodska linija za Žirjane je sada – prespora!

Kaprijani prijavili kapetana ‘Broča’ Lučkoj kapetaniji:
Brza brodska linija za Žirjane je sada – prespora!

 Stanovnici najudaljenijeg šibenskog otoka Žirja dugo su čekali da dobiju brzu brodsku liniju. U lipnju su je konačno dobili i Agencija za obalni linijski pomorski promet potpisala je koncesijski ugovor za obavljanje linijskog obalnog pomorskog prometa za liniju 9502 Žirje – Kaprije – Šibenik s Linijskom nacionalnom plovidbom d.d. iz Splita.   Međutim, kad je brzi katamaran ‘Broč’ ovog ljeta do Kaprija i Žirja počeo voziti brzinom od 20 čvorova pojavio se problem: Kaprijani su se počeli žaliti zbog velikih valova koje pravi u njihovoj luci. Prijavili su kapetana Broča Branka Škorića za prebrzu vožnju blizu obale Lučkoj kapetaniji. Nakon praćenja radarskim sistemom VTS brzoj brodskoj liniji su morali smanjiti brzinu.

Brzi dvotrupac Broč na vezu na Mulu Krke u Šibeniku

– Mi Žirjani uvjek smo taoci Kaprija. Iz ne znam kojih razloga, možda zato da dobiju novi lukobran, prijavili su kapetana dvotrupca i sada mu prijeti kazna od 10.000 kuna, kao da se radi o kakvom pijanom i bahatom turistu koji iz obijesti glisira uz obalu. Zbog Kaprijana u brzom katamaranu sada se vozimo sporo kao trajektom – žali se Žirjanin Antun Dobra, koji je kao predsjednik Mjesnog odbora Žirje uložio mnogo truda da otok s obalom bude povezan brzom brodskom linijom.

Anton Dobra

– Zašto onda plaćamo brzi brod ako ne može voziti brzo? – pita se Dobra.

Do prijave, Broč je iz Šibenika, sa stajanjem u Kapriju, stizao na Žirje za sat vremena. Sada mu, uz poštovanje ograničenja brzine, za isti put treba pola sata duže. Žirjani su ogorčeni, jer im to znači da se svaki dan od Žirja do Šibenika i nazad voze sat vremena duže. Kaprijanima manja brzina ne smeta, jer je njihov otok puni bliži obali.

– Ovog ljeta bili smo svjedoci kako Broč glisirajući ulazi u kaprijansku luku i kako stvara valove veličine tsunamija. Djeca koja su se kupala bila su izbacivana na obalu, a privezani brodovi su udarali u rivu. Nisam imao izbora, trebalo je spašavati ljudske živote. Nakon višekratnog upozorenja morao sam kapetana Broča prijaviti Lučkoj kapetaniji. Nije to Jadrolinija, to je privatnik, kojeg ne zanima ništa osim profita. Meni je motiv bio samo sigurnost ljudskih života i imovine – rekao nam je Dinko Jelovčić, predsjednik Mjesnog odbora Kaprije.
Dinko Jelovčić, predsjednik MO Kaprija

Kako bilo, VTS je zabilježio da Broč vozi 19 čvorova u pojasu 300 metara od obale, gdje mu je dozvoljena brzina šest čvorova. Kapetanu prijeti kazna i više ne vozi brzo, ali, na brodu se strogo poštuju i ostali propisi, pa se putnicima, primjerice, više ne dopušta da nose više od 20 kg prtljage ili, ne daj Bože, na brod unesu kantu gorivom.

Rješenje, prihvatljivo i za Žirjane i za Kaprijane, bilo bi da umjesto brzog dvotrupca ‘Broča’ liniju preuzme klasičan brod, koji ne pravi veliku brazdu i valove poput katamarana, a dostiže brzinu od 16 čvorova.  Agencija za obalni linijski pomorski promet je koncesiju za brzobrodsku liniju 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik ‘Broč’ dodijelila tek u lipnju i za sada nema najava da će biti oduzeta.

Nakon prijave Lučkoj kapetaniji splitski brodar je Agenciji dostavio izmijenjeni prijedlog izvansezonskog reda plovidbe s obrazloženjem im je služba VTS uputila izdala upozorenje da se ne pridržavaju propisa iz sigurnosti plovidbe, odnosno da ne poštuju ograničenje brzine. Prema novom plovidbenom redu vrijeme isplovljavanja ostaje isto, ali je planirana plovidba nešto dulja. Put od Žirja do Kaprija  umjesto 15 minuta trebao bi trajati 20 minuta, a od Kaprija do Šibenika umjesto 45 minuta 55. Iako se novim plovidbenim redom planirano trajanje vožnje između Žirja i Šibenika ukupno produžuje za samo 15 minuta, Žirjani kažu da je to tako samo na papiru, a da je u stvarnosti vožnja dulja za čitavih pola sata.

 


VEZANE VIJESTI