Neovisni novinarski portal
27.10.2020.
POLITIKA
Inicijativa ‘U ime obitelji’ uskratila akreditacije ‘HRT-u i medijima koji šire govor mržnje’

Inicijativa ‘U ime obitelji’ uskratila akreditacije ‘HRT-u i medijima koji šire govor mržnje’

HRT-u i medijima koji šire govor mržnje uskraćen prijenos referendumskog druženja volontera “U ime obitelji”, objavila je Građanska inicijativa U ime obitelji na svojim internetskim stranicama.

Clipboard02uimeobiteljid

‘Građanska inicijativa „U ime obitelji“ organizira u nedjelju navečer, 1. 12. 2013. druženje volontera i podupiratelja Inicijative, ljudi koji su na različite načine doprinijeli održavanju prvog narodnog, ustavotvornog referenduma u 23 godine

postojanja Republike Hrvatske.

Brojni hrvatski i strani mediji zatražili su akreditaciju za sutrašnje druženje volontera i podupiratelja. Građanska inicijativa „U ime obitelji“ odlučila je, ne bez žalosti, uskratiti javljanje i izvješćivanje s mjesta okupljanja volontera „U ime obitelji“ jedinoj domaćoj nacionalnoj televiziji – HRT-u.

HRT je kao javna televizija financirana iz proračuna RH i mjesečnim pretplatama od 80,00 HRK koje plaćaju svi hrvatski građani koji imaju TV ili radio prijemnik. Osim obaveze da djeluje kao javna televizija, HRT ima zakonsku i profesionalnu odgovornost pridržavati se Pravila o postupanju tijekom referenduma od 19. 4. 2013. Odredbe pravila traže od HRT-a da se od početka izjašnjavanja birača o referendumskom pitanju do kraja referendumskog izjašnjavanja pridržavaju sljedećih odredbi:

– mogućnost podjednake zastupljenosti stajališta o referendumskom pitanju;
– nijedna zainteresirana strana u referendumskom procesu ne smije imati povlašten položaj;
– načela uravnoteženosti, poštenja i nepristranosti;
– zastupljenost zainteresiranih strana u posebnim emisijama u programima HRT-a bit će podjednaka, itd.

Međutim, kroz cijelo referendumsko razdoblje, HRT se – izuzimajući malobrojne profesionalno odrađene emisije – nije pridržavao načela profesionalnosti, nepristranosti i neovisnosti te je time otežavao biračima da donesu informiranu odluku o referendumskom pitanju. Krivotvorenje informacija, pristranost voditelja, tendenciozan odabir gostiju, neizvješćivanje o važnim događajima i temama, dostigao je svoj vrhunac jučerašnjim, najnovijim krivotvorenjem izjave predstavnice „U ime obitelji“ u emisiji Hrvatska uživo koju je vodio g. Domagoj Novokmet.

Pretvorivši se u servis aktualne vlasti HRT je zanemario svoju obavezu da „kvalitetnim, vjerodostojnim i raznolikim informativnim programom nastoji pomoći ljudima, informirati ih i educirati da razumiju društvene događaje koji utječu na njihov život, poticati i razvijati opće društvene vrijednosti, posebno demokraciju, toleranciju i nacionalni identitet.“

Svjesni smo pristranosti i u izvješćivanju drugih nacionalnih televizija, no, kao komercijalne televizije one su odgovorne svojim vlasnicima, a građaniih ne financiraju obaveznom pretplatom. Hrvatska radiotelevizija, kao javni medij koji financiraju sami građani i koja ne sudjeluje u tržišnom natjecanju u potpuno je drugoj poziciji.

Građanska inicijativa uskratila je, na inzistiranje brojnih volontera, sudjelovanje u Referendumskoj noći i portalima Index.hr, Net.hr, T-portal te svim izdanjima EPH grupe i Novom listu jer su krajnje neprofesionalno izvješćivali o referendumu, sustavno vrijeđali sve građane koji žele glasati ZA brak kao zajednicu žene i muškarca, krivotvorili informacije o Građanskoj inicijativi, proizvodili i širili govor mržnje te krivotvorenjem stvarnosti i zastrašivanjem građana služili aktualnoj vlasti, sužavajući prostor građanske slobode i demokracije’, obrazlaže inicijativa ‘U ime obitelji’ uskratu akreditacija.

Mediji su 'krivi' jer su, među ostalim, obznanili kako je 'U ime obitelji' ukrala ideju za logo.

Mediji su ‘krivi’ jer su, među ostalim, obznanili kako je ‘U ime obitelji’ ukrala ideju za logo.


VEZANE VIJESTI