Neovisni novinarski portal
21.10.2019.
GOSPODARSTVO
Ovako će izgledati novi hotel u Mandalini

Turska Dogus grupa kreće s gradnjom hotela u Mandalini – nautičko carstvo šire na ACI i marine u Istri – Tankerkomerc će se teško održati kao cjelina

Ovako će izgledati novi hotel u Mandalini

Novu razvojnu turističku stranicu ovih dana u Šibeniku okreće moćna turska korporacija Dogus grupa koja idućeg tjedna počinje s čišćenjem terena na kojem će se, po dobijanju Rješenja o gradnji, početi graditi luksuzni hotel sa 70 soba.

Uz hotel će se, najavljuje Burak Baykan, regionalni direktor Dogus grupe, graditi tri vile sa bazenima, welnes centar, jaht club, restoran i dječje igralište. Riječ je o investiciji vrijednoj oko 20 milijuna eura. Ako se zna da je ista korporacija prije nešto više od godine dana na području Mandaline sagradila marinu za luksuzne mega jahte, te investirala u kupnju više marina na Jadranu, onda je razvidno da je ova turska tvrtka trenutačno jedan od vodećih stranih investitora u Hrvatskoj.

“Dogus grupa danas u svom vlasništvu ima tri marine u Turskoj, isto toliko u Hrvatskoj, a zajedno s partnerima još četiri marine u Grčkoj. Osim otvaranja novog hotela u Mandalini, u idućoj godini predstavit će i nove sadržaje u Marini Dalmacija koja će tako dobiti novi, moderniji imidž. Posebnost D-Marin Mandaline je njezin specijalizirani dio za prihvat mega-jahti, dok je D-Marin Dalmacija poznata koa najveća marina u regiji. U svim se marinama bilježe dobri nautički rezulati, a zadovoljni su i gosti. Sve su  naše marine strukturirane kao klub pa naši gosti mogu uživati brojne klupske beneficije koje nudi D-marin bez obzira u kojoj nas zemlji nautičari posjete-Hrvatskoj, Turskoj ili Grčkoj”, ističe Baykan.

Na upit jesu li zainteresirani za druge marine u Hrvatskoj, Burak odgovara potvrdno priznajući kako su im u fokusu neke postpojeće marine u Istri.

Marina D-marin Mandalina

Marina D-marin Mandalina

„Hrvatska je zabilježila značajan rast turizma u posljednjih nekoliko godina i vjerujemo da će se u istom ritmu nastaviti i dalje za što Hrvatska ima izvrsne temelje, od prirodnih ljepota, kulturnih bogatstava do dobre cestovne infrastrukture, a prednost joj je i što se nalazi blizu europskih zemalja iz kojih joj dolazi najveći broj gostiju. Hrvatska je stoga vrlo dinamično nautičko tržište i postaje sve važnija turistička destinacija, osobito za velike jahte. Zbog toga i nastavljamo s investicijama u hrvatski turizam. Hrvatska je prirodni raj sa preko 1200 otoka, a činjenica je i da ovdašnji turizam raste, te da predstavlja važnu okosnicu razvoja“, navodi Baykan.

Dogus grupa zainteresirana je i za najveći nautički sustav u Hrvatskoj – ACI. „Počašćeni smo mogućnošću da postanemo partner Republici Hrvatskoj u ovoj jedinstvenoj organizaciji. Trenutačno pratimo razvoj situacije vezano za rekapitalizaciju ACI-ja, te smo spremni pratiti upute države vezano da daljnju intervenciju. Naša strategija nije dobijanje većinskog paketa dionica, kako se to može čuti u javnosti, već nam predstavlja zadovoljstvo uključiti se u projekt kako bi smo dodali vrijednost ACI-ju zajedno s državom. Vjerujemo da možemo doprinjeti povećanju  vrijednosti ove tvrtke pomoću svoje međunarodne mreže i iskustva u ovom specifičnom području.

Burak Baykan

Burak Baykan

Kakvi su im daljnji  planovi vezano uz zadarski Tankerkomerc, pitali smo Baykana.

„Vjerujemo da je riječ o jako važnoj tvrtci  koja ima dugu povijest. Trudimo se da je održimo u jednom komadu. Dosad se pokazalo kako država snažno podržava započeti proces, te kako  sva administartivna tijela pokušavaju pronaći rješenja za sporna pravna pitanja Tankerkomerca. Čini se da će u nekoj mjeri biti prekasno za spašavanje tvrtke u cjelini. Najveće razočarenje dolazi sa strane vjerovnika jer nisu svi bili prisutni prilikom izglasavanju plana. To bi čak moglo dovesti do bankrota Tankerkomerca. Nakon odluke nadležnih državnih tijela ponovno ćemo razmotriti situaciju. Naš tim prati situaciju u svim detaljima. Pričekat ćemo razvoj situacije, posebno hoće li se ispuniti naša očekivanja prema vjerovnicima , te kakvo će se  pravno rješenje donijeti za koncesije u marinama.

Na upit što namjeravaju učiniti kako bi marine ove zadarske tvrtke učinili profitabilnima Burak odgovara kako Tankerkomercove marine imaju jedinstvene lokacije, ali ih treba urediti i podići na višu razinu. Teško mi je vidjeti u kakvom su stanju one danas.

Dogus korporacija u Hrvatsku je počela ulagati prije 4 godine i zadovoljni su dosadašnjim ulaganjima. “Ovdje se osjećamo kao kod kuće. Ugodno nam je i s ljudima i u poslovnoj atmosferi.Volimo ovu zemlju i vjerujemo u nju. Zato smo počeli dovoditi i druge investitore u Hrvatsku koji već iskazuju interes za ovo područje”.

Na daljnji upit da li planiraju ulaziti u hrvatski energetski sektor Baykan odgovara kako se razmatra i ta mogućnost, ali ne kratkoročno. Dodaje, međutim  kako su trenutačno njihove investicije u tom sektoru koncentrirane u Truskoj.

Dogus Grupa u Hrvatskoj trenutačno broji 150 ljudi unutar tri marine i tima zaduženog za razvoj projekata. S novim investicijama u Šibeniku i Zadru, ovaj će se broj popeti do 400.


VEZANE VIJESTI